onsdag, juli 11, 2007

Förbaskade teknik!

Trots rubriken så älskar jag ju vanligtvis teknik och teknologiska uppfinningar. Så länge de fungerar. När det blir nåt fel, så brukar jag till en början helt glatt försöka utreda var felet sitter, men efter att ha provat ett antal olika åtgärder gång efter gång utan framgång så tappar jag faktiskt mitt tålamod.

Helt plöstligt slutade YouTube fungera för mig. När jag går in på sajten och försöker kolla på nån video, så dyker det upp en text som säger:

Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Macromedia's Flash Player. Get the latest Flash player.

Vaffan?! Java är på, och jag har alltid senaste versionen av Flash Playern. Har följt olika råd och avinstallerat Flash och installerat senaste versionen om och om igen - men nada. Jag fattar inte var felet ligger. Problemet är detsamma med Firefox och Explorer. Jag kan faktiskt se YouTube-videos om de ligger inbäddade t.ex. i någons blogg. Men inte direkt från sajten. Helkonstigt.

Nu är jag helt rådlös - vill inte ominstallera hela Windows heller...

Inga kommentarer: