söndag, augusti 05, 2007

Kräftskiva a´la 1980


Var på kräftskiva i fredags. Det var kul att träffa människor man inte sett på länge. Kräftorna var underbart goda, men lika svåra att hantera som tidigare. Värdparet hade hittat en riktig kitschig ljusstake att dekorera bordet med:

Temat fick mig att tänka på ett foto jag nyligen såg i mitt gamla album. Året är troligen 1980. Vår familj var mycket väl integrerad i det svenska samhället - vi anammade genast (nå, genast o genast, mina föräldrar hade ju bott i Sverige sedan mitten av 60-talet...) bl.a. den uppsluppna kräftskivetraditionen:



Se nu vilka tapeter vi hade i köket! Och gardiner... Och mammas klänning är inte så dålig den heller... =)

1 kommentar:

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Ojoj, vilken explosion av olika mönster! Men jag känner igen stilen, typ sådär såg det ut hemma hos mig också när jag var liten :)