lördag, augusti 11, 2007

Turistfoton

Ett par bildcollage från dagarna i Helsingfors och Stockholm.



Måste åka över till Stockholm på nytt snart, för jag hann knappt se nåt annat än Åhléns och lite av Gamla Stan. Borde ha stannat till vid nåt glasställe i Gamla Stan - de såg ut att ha härliga smaker...

På Åhléns matavdelning gjorde vi annars riktiga fynd: Fun Light-saft i smaker som inte finns i Finland än: Rabarber och Grape. Mums! Hoppas de kommer hit snart också. Korgarna i affären också nåt nytt för mig - har aldrig tidigare sett shoppingkorgar med hjul som man kan dra efter sig. Bra idé!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, glass i Gamla stan är ett måste på sommaren!

De där korgarna med hjul har börjat sprida sig. Själv har jag inte provat dem än, men det är många som drar sådana efter sig.

-Anne- sa...

Korgen var faktiskt jättepraktisk!

Jag bara måste få smaka på den där glassen nån gång... varför har vi inget sådant här? Tråååkigt...

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Vilka fina vykortscollage du gjort från Sthlm och Helsingfors!
Det är inte så dumt att beställa en milkshake heller från de där glasshaken i Gamla Stan, välj valfria glassmaker och så mixar de ihop en smarrig shake - yummie!

-Anne- sa...

Helena: Tack. =)
Åh, vad goda saker jag har missat.

Anonym sa...

Jaha, då har man lärt sig något nytt igen. Tack Helena, jag visste inte om det där med milkshakes, men måste absolut testa det nästa gång. Även om jag egentligen tycker att det är våfflan som jag tycker är godast. :)