torsdag, september 20, 2007

Testing, testing

Laddade ner Windows Live Writer, och testar nu att skriva ett blogginlägg med programmet.

Är bara nyfiken på hur programmet fungerar, vi får se om jag kommer att använda det i framtiden eller inte.

Och så testar vi att lägga in ett foto:

IMG_8540b

Det funkade faktiskt bättre än med Bloggers eget editeringsprogram. Det lägger alltid in fotot först i inlägget, så man själv måste dra ner det till rätt ställe. Writer smällde in bilden där kursorn var för tillfället. Plus för det!

Plus även för att Writer har pingfunktion - så att i princip borde jag kunna ställa in den att pinga t.ex. Tjejblog automatiskt.

Men hur går det med mina kategorier nu då? Äsch, man kan bara lägga in typ Technocrati-taggar ser det ut som. Det betyder alltså att jag efter varje inlägg i alla fall måste gå in på Blogger och skriva in kategorierna. Suck.

Kanske jag håller mig till gamla goda Blogger i alla fall...

Men nu kör vi och trycker på publicera-knappen.

Inga kommentarer: