söndag, september 16, 2007

Tjejsnack vecka 37

Jag glömde ju nästan bort veckans Tjejsnack. Milo, som håller i trådarna frågar denna gång om :

Ditt Internetliv

  • Hur länge har du surfat runt/funnits på Internet med en egen sida?
    • Min första hemsida gjorde jag för ca 4 år sedan - det var mest en jobbrelaterad hemsida. Sommaren 2005 började jag blogga smått på finska på MSN Spaces, men året därpå flyttade jag över till Blogger och startade samtidigt även en svensk blogg. Har även en hemsida på engelska, men arbetet med den blev lite på hälft när jag blev bloggerfrälst. Borde ta tag i projektet igen.
  • Vilken/vilka webläsare använder du?
    • Jag använder främst Firefox, men ibland är man illa tvungen att använda Explorer, fast jag inte är så förtjust i den. Och efter senaste uppgraderingen fungerar den inte som den ska, håller på och kraschar osv. Grrr.
  • Vilken typ av sidor besöker du oftast, vilka är dina favoriter?
    • Jag läser dagstidningar (Aftonbladet + ett par finska varianter), kollar tv-tablåer, spanar in foton på Flickr, läser foruminlägg och bloggar osv.
  • Hur ofta kollar du dina mail/din gästbok etc?
    • Mina mail kollar jag flera gånger om dagen. Kanske lite för ofta. Jag får också meddelande till mailen om någon kommenterat mina inlägg på mina bloggar.
  • Finns du på någon community eller något forum, vilken/vilka? Om inte, varför?
    • Jag finns registererad på en massa ställen, mest för min nyfikenhet: Flickr, Bookcrossing, Frappr, Pop.nu, Second Life mm. Är mest aktiv på Flickr och ett finskt David Bowie -forum. Tidigare hängde jag också ofta på Womengamers.com, men det har fallit bort lite. Har ingen profil på Facebook, för jag vill inte hänga ut mig med mitt riktiga namn. Inte för att jag är jättehemlis, men har valt att vara lite halvanonym i mitt Internetleverne.

Inga kommentarer: