fredag, februari 15, 2008

Mellokoll

Jag är bedrövad. Jag har inte haft råd att köpa betaltv-paketet Svea, alltså ser jag inte SVT, och därmed inte Melodifestivalen! Programmen sänds visserligen via nätet okså, men förra veckan lyckades jag i alla fall inte komma åt programmet.

Men som tur är så finns YouTube. Har nu kollat igenom första deltävlingens låtar, här är mina tankar:

E-Type & The Poodles: Line of Fire – Typisk schlagermelodi med hårdrockskomp. Nej.Tråkigt. Inte så bra sjunget heller.

Face-84: Alla gamla ex – jag höll på att få nippor så fort bruden öppnade munnen. Herregud. Nej! Skulle passa bättre i Lilla melodifestivalen.

Velvet: Déjà Vu – Vad sjutton hade hon på sig? På avstånd såg det ut som om hon varit nästan bar på överkroppen, fast det var väl meningen också. Låten var sisådär… skulle själv inte lyssna till sånt, men många gillar den säkert. Den har ju alla element som krävs av en discoschlager.

Brandur: Lullaby – Den här låten var ju riktigt vacker. Och den blev utslagen? Hörni svenskar, ni är inte riktigt kloka…

Michael Michailoff: That’s Love – Den här typen av Beatles-inspirerad musik gillar jag inte. Boring.

Amy Diamond: Thank You – Jag kan inte riktigt med barnstjärnor. Punkt slut.

Suzzie Tapper: Visst finns mirakel – Suzzie är en bra sångerska. Låten var helt ok, men inte tändande, en typiskt svensk ballad.

Christer Sjögren: I Love Europe – Redan namnet på låten får mig att må illa. Inte blir det bättre av att höra den. Och den gick vidare? Tanterna har hängt på telefonerna.


Summa summarum: Hoppas kvalitén på låtarna är bättre i kommande deltävlingar, de här var inte mycket att hänga i granen. Min favorit av de här låtarna var således Brandurs Lullaby, men den kom ju alltså inte vidare.

Inga kommentarer: